Mişto strategii, halal conducător

31 August 2010, 1:59 pm

Se discută foarte mult de parcările publice din Municipiul Iaşi. Teoretic, subiectul este încă în discuţie, fiind supus dezbaterii publice. Până când aleşii locali, sau mai bine zis primarul, să îşi impună stilul pe acest subiect, primăria efectuează licitaţii pentru parcările din spatele blocului.

Un caz concret ţine de parcarea licitată de către Primăria Iaşi corespunzătoare străzii Petre Ţuţea Nr. 21. Anunţul public a făcut referire la 22 de locuri de parcare, fiind menţionate câteva imobile care au avut drept de participare la licitaţie.

Finalul este unul cât se poate de prost, pentru că acea parcare ar fi trebuit să presupună conformitate cu prevederile din anexa 1 a HCL 144/2007 din articolul 2, articolul 22, articolul 24, toate corespunzătoare HG 955/2004. Mai clar, trebuiau acceptate la licitaţie toate persoanele care locuiesc în zona respectivă, ceea ce nu s-a întâmplat, trebuiau să rămână o treime din numărul locurilor de parcare pentru parcare ocazională şi nu a rămăs nici unul. De asemenea era necesară şi rezervarea unor locuri pentru aprovizionarea unor magazine de la parterul blocurilor, evident nici acest lucru nu s-a respectat.

Finalitatea este cel puţin derutantă, ca să nu zic cel puţin lipsită de logică. O parte din locatarii unui bloc din Petre Ţuţea Nr. 19 au descoperit că nu mai există nici un loc de parcare şi nici nu au avut posibilitatea să se înscrie la această licitaţie aşa că au posibilitatea să îşi parcheze maşina în altă parte, asta dacă nu mai apucă primăria să facă alte licitaţii. Cert este că odată ce nu ai prins loc de parcare şi toate locurile au fost ocupate, nici într-o altă parcare din apropiere nu poţi să licitezi, pentru că aceaşi hotărâre de Consiliu Local în vigoare încă nu îţi permite să ai acces în parcarea de reşedinţă a altor blocuri.

Situaţia este de-a dreptul stupidă, iar aşteptările ieşenilor pe marginea strategiilor primarului privind parcările contra cost sau orice alt mod de concesionare care va fi gândit, s-ar putea să fie pline de dezamăgire. Dacă concesionarea parcărilor nu va fi privită ca o puşculiţă cu destinaţie clar orientată către firme proaspăt specializate în parcări, poate mai avem o şansă. Dacă nu, ieşenii pot să îşi cumpere biciclete şi să testeze pistele proaspete, însă îi rog să îşi monteze sonerii agresive, goarne sau vuvuzele atunci când vor trece prin mijlocul unei staţii a mijloacelor de transport.